Ekim 2013

Oyuncuların uluslararası dolaşımı için görüşmeler başladı. Oyuncular Sendikası ve Equity UK (Birleşik Krallık İcracı Sanatçılar Sendikası)oyuncuların uluslararası dolaşımının daha kolay hale gelebilmesi için ilk toplantıyı gerçekleştirdi. Eylül 2012'da Toronto'da gerçekleşen FIA (Uluslararası Aktörler Federasyonu) Kongresi'nde oyuncuların uluslararası dolaşımının kolaylaştırılması konusu gündeme gelmişti. Oyuncular Sendikası ve Equity Toronto'da Birleşik Krallık ve Türkiye arasında oyuncuların dolaşımlarını kolaylaştıracak fikirleri paylaşmışlardı. Bu fikirleri yüz yüze tartışabilmek ve ileriye dönük atılabilecek adımları değerlendirmek üzere, Oyuncular Sendikası Genel Başkanı

Oyuncu Sözleşmelerinde Kritik Karar Oyuncular Sendikası'nın girdiği ilk hukuk mücadelesini kazandığını geçtiğimiz Mayıs ayında kamuoyu ile paylaşmıştık. Mahkeme gerekçeli kararını açıkladı. Deniz Yıldızı dizisinde başrol oynayan üyemiz Güneş Emir çalışma koşulları, ücret ve imzalamak zorunda bırakıldığı kelepçe sözleşme nedeni ile hukuki yükümlülüklerini yerine getirerek diziden ayrılmış, dizinin yapımcısı Focus Film de bunun üzerine Emir'e tazminat davası açmıştı. Mahkemenin gerekçeli kararında tüm sektörümüzü ilgilendirecek noktalar var. Mahkeme kararında, feshi nedeni ile ceza-i şart talep

12.04.2012 tarihinde Belediye Meclisi kararı ile kabul edilen İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları Yönetmeliği'nde yapılan değişiklik kararına yönelik Tüm Bel-Sen'in (Tüm Belediye ve Yerel Hizmet Emekçileri Sendikası)  açtığı dava kazanıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları sanatçılarının Tüm Bel-Sen'e verdikleri yetki belgesi ile 1. İdare Mahkemesinde açılan davada yönetmeliğin bazı maddelerinin Ayasaya aykırı olduğu  ileri sürelerek iptali istenmekteydi.  Dava konusu Yönetmelik Hükümlerinin 7. maddesinin 1. fıkrasında yönetim kurulunun oluşumu ile ilgili yapılan