4.Olağan Genel Kurul Hazırlıkları Başladı

Sevgili üyelerimiz, üç yılda bir gerçekleştirdiğimiz Olağan Genel Kurulumuz yaklaştı. Genel Kurullarımızı normalde eylül ayında gerçekleştiriyoruz ancak bu yıl pandemi sebebi ile 4.Olağan Genel Kurulumuzu yıl sonuna erteledik. Genel Kurul yapmak oldukça meşakatli bir iş olduğu için hazırlıklarımıza şimdiden başladık. Genel Kurul tarihimiz belli olduğunda, üç yıllık faaliyet raporlarımız ve mali raporlarımız eşliğinde  sizlere detaylı bir bilgilendirme geçeceğiz.

Bu süre zarfında, Genel Kurulumuzda “DELEGE” olmak isteyen veya bir sonraki yönetimde yani “ZORUNLU ORGANLAR”da görev almak isteyen üyelerimizin ön başvurularını almaya başladık.  Eğer siz de “DELEGE” olmak veya “ZORUNLU ORGANLAR” da yer almak istiyorsanız, aşağıdaki iletişim formlarını doldurarak sendikamıza bildirimde bulunabilirsiniz.

Önemli: Şuan yapılan başvurular resmi değildir. Tüm hazırlıklarımız tamamlandığında, resmi başvuru süreci ayrıca duyurulacak olup, ön başvuru yapan üyelerimiz gerekli tüm konularda bilgilendirilecektir.

DELEGE OLMAK NE DEMEK?

Üye sayımız 1000’i aştığı için Sendikalar Kanunu gereği Delege Seçimi yapmak zorundayız. 1000 ve üzeri üyeyi, aynı gün toplamak ve bu şekilde bir Genel Kurul yapmak  oldukça zor olduğu için, üye sayısı 1000’i aşan sendikalarda Delege Seçimi yapılır. Delege esasına göre yapılacak Merkez Genel Kurulu, üye tam sayısının 10 da 1 inden az olmamak kaydı ile Merkez Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Yani sendikamızın 1500 üyesi var ise, bu 1500 üye içinden 150 kişi delege olarak seçilecek, seçilen bu delegeler Olağan Genel Kurul’da tüm üyeler adına Anatüzük değişikliklerini, Disiplin Kurulu ve Denetleme Kurulu kararlarını oylayacaklar, Yönetim Kurulunu aklayacaklar ve de yeni yönetimi seçeceklerdir. Seçilecek delegelerin görev ve yetkileri Olağan ve Olağanüstü Genel Kurul ile sınırlıdır.

Sendikamız bünyesinde 3 farklı “DELEGE ALANI” bulunmaktadır. Bunlar;

• SET
  • SAHNE
  • STÜDYO

Genel Kurul’da hangi alanı temsil etmek istiyorsanız, o delege alanı için ön başvuru yapabilirsiniz (Aynı anda iki farklı delege alanı seçemezsiniz).

Eğer siz de, 4. Olağan Genel Kurul’da  “DELEGE” olmak istiyorsanız, yukarıdaki delege alanlarından hangisini tercih ettiğinizi belirterek, aşağıdaki “Delege Ön Başvuru” formunu doldurabilirsiniz.

ZORUNLU ORGANLAR NELERDİR?

Sendikamızın zorunlu organları;

• YÖNETİM KURULU ( 9 asıl – 9 yedek üye)
  • DENETLEME KURULU (3 asıl – 3 yedek üye)
  • DİSİPLİN KURULU (3 asıl – 3 yedek üye)

Bu üç kurul üyeleri, 3 yıl boyunca sendikamızın yönetiminde görev alacaklardır.

Eğer zorunlu organların birinde görev almak isterseniz, aşağıdaki “Zorunlu Organlar Ön Başvuru”  formuna hangi kurulda görev almak istediğinizi, “Asıl” mı yoksa “Yedek Üye” mi olmak istediğinizi lütfen özellikle belirtiniz.

Not: Aynı anda hem DELEGE hem de ZORUNLU ORGAN başvurusunda bulunabilirsiniz.