Set

Sinema, dizi ve reklam oyuncuları olarak; iş yerlerimiz olan setlerin, işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından yeterli donanıma sahip olması için çalışıyor ve projeler üretmeye çalışıyoruz.  Oyuncuların, sosyal güvence kapsamında ve iş sözleşmeleri ile güvence altına alınmış çalışma haklarına kavuşması için yapımcılar ve yasa koyucular ile mesleğimize yakışır standartları oluşturmak için bir ara geliyoruz.  Bir yandan hukuki ve idari süreçler için politikalar üretip mücadele ederken, diğer yandan sosyal diyalog kapsamında lobi çalışmaları ile süreçleri  hızlandırmaya çalışıyoruz.  2015 yılında Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile yürüttüğümüz temaslar esnasında setlerin karmaşık, değişken yapısı ile buna eşlik eden tehlike ve risklerle ilgili tüm verileri ortaya koyduk. Bunun sonucunda sinema, dizi ve reklam setlerinin Tehlike Sınıfı Yönetmeliği’ne göre “az tehlikeli”den “tehlikeli” sınıfına yükseltildi. Yine sektördeki çalışma yürüten üç sendikanın ortak ürünü olarak “Setlerde İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği” rehberini hazırladık, kanun koyucular, müfettişler, yapımcılar, akademisyener  basın mensupları vb. ile paylaştık.

Setlerde oyuncuların sosyal statüsü, çalışma koşulları ve sürelerini de kapsayan, işveren-işçi ilişkisini her yönü ile düzenleyen tip sözleşmeler hazırladık, ilgili bakanlıkların hakemliğinde  işverenlerimiz olan yapımcılar ile bir sosya diyalg masasının kurulup taslağın müzakere edilmesi için çalışıyoruz.