Delege Seçim Sürecine Tüm Üyelerimizin Aktif Katılımını Bekliyoruz!

Oyuncular Sendikası olarak 2017 Eylül ayında  3. Olağan Genel Kurulumuzu gerçekleştireceğiz. Sektörümüze dair sorunların çözümü ve sendikamızın sürdürülebilir olması için üyelerimizin  Genel Kurul sürecine katılımı oldukça önemlidir.

3. Olağan Genel Kurulumuzu  2014 yılında olduğu gibi yine DELEGE Sistemiyle gerçekleştireceğiz. Delege seçim sürecine tüm üyelerimizin aktif katılımını bekliyoruz.

Delege Seçimi Nedir?
Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu’na göre üye sayısı 1000’i aşan sendikalar Genel Kurullarını delegeler ile gerçekleştirir. Sendikamızın mevcut üye sayısı ise 1302 kişidir. 1302 kişinin salt çoğunluğunu genel kurul için toplayabilmek neredeyse imkansızdır. Bu sebeple tüzüğümüze göre  1300 üyemizin 10’da 1’ini yani 130 kişiyi delege olarak seçmemiz gerekmektedir. 2017 Mayıs ayında yapacağımız Delege Seçimlerinde en çok oy alan 130 üyemiz, 3. Genel Kurulumuzda tüm üyelerimizi temsil edecektir.

Kaç Delege Alanı Var?
Bu yıl delege alanlarımızın sayısını düşürdük. Üyelerimiz en çok çalıştıkları alanlara göre 3 delege grubuna ayrıldı.

1. SET Delege Alanı (Sinema, Dizi, Reklam)
  2. SAHNE Delege Alanı (Tiyatro, Opera, Dans)
  3. SESLENDİRME Delege Alanı

Üyelerimiz dilerse 14 Mayıs 2017 tarihine kadar delege alanları arasında geçiş yapabilir. 14 Mayıs 2017 tarihinden sonra delege alanları arasında geçiş yapılamayacaktır. Üyelerimizin hangi delege grubunda yer aldığı bilgisi 8 Mayıs 2017 tarihli E-postamız ile  bildirilmiştir.
Not: Delege alanınızı değiştirmek için aşağıdaki iletişim bilgilerinden bize ulaşmanız yeterlidir.
Tel: 05308210099 – 05308210098 – 02122314546
E-posta : info@oyuncularsendikasi.org

Üyelerimizi Nasıl ve Neye Göre Alanlara Ayırdık?
Oyuncuların çalıştıkları tüm alanların sorunları sendikanın gündemine taşınabilmesi için üyeler, en yoğun çalıştıkları alanlara göre gruplandı. 2014 yılındaki Genel Kurulumuz için yaklaşık 8 ay boyunca delege alanları üzerine bir çalışma gerçekleştirmiştik. 2014 yılında delege alanını değiştirmeyen üyelerimiz yine aynı delege grubunda yer almaktadır. Kısacası kimin hangi delege alanında yer alması gerektiğini,  geçmiş yıllarda yapılan alan çalışmasına göre belirledik. 2014 yılından sonra sendikaya üye olan oyuncular ise, özgeçmişlerinde belirttikleri işlere göre delege gruplarına ayrılmıştır.

Delegelerin Görevi Nedir?
Delege olarak seçilen üyeler, 3 yıl boyunca yapılacak olağan veya olağanüstü genel kurullarda tüm üyeleri temsil ederler. Delege olmak genellikle zorunlu organlarda yer almak gibi algılanıyor, bu yanlış bir algıdır. Delegelerin tek görevi o dönem yapılacak Genel Kurul’da üyelerin genelini temsil etmektir. Delegeler, genel kurullarda gündemi tartışır, Zorunlu Organları aklar, tüzük değişikliğini oylar ve sendikanın zorunlu organlarını seçerler.

Delege Seçimleri Ne zaman Yapılacak?
Delege seçimleri 22 Mayıs – 4 Haziran 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Delege adayı olmasınız dahi Genel Kurulumuzda sizleri temsil edecek 130 kişiyi seçmek için bu tarihler arasında lütfen sendikamıza gelip oy kullanınız.

Delege Seçimleri Nerede Yapılacak?
Üçüncü Olağan Genel Kurul Delege Seçimleri sendika ofisimizde yapılacaktır.
Oyuncular Sendikası Ofisi: Halaskargazi Cad. Bared. Apt. No:167 K:4 D:4 Şişli/İSTANBUL

Üçüncü Genel Kurulumuz Ne Zaman Yapılacak?
Genel Kurulumuzu  2017 Eylül ayı içerisinde gerçekleştireceğiz. Üçüncü Genel Kurulumuzun tam tarihi ve yeri delege seçimleri tamamlandıktan sonra belli olacaktır.