Şehir Tiyatrosu Davası Kazanıldı

12.04.2012 tarihinde Belediye Meclisi kararı ile kabul edilen İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları Yönetmeliği’nde yapılan değişiklik kararına yönelik Tüm Bel-Sen’in (Tüm Belediye ve Yerel Hizmet Emekçileri Sendikası)  açtığı dava kazanıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları sanatçılarının Tüm Bel-Sen’e verdikleri yetki belgesi ile 1. İdare Mahkemesinde açılan davada yönetmeliğin bazı maddelerinin Ayasaya aykırı olduğu  ileri sürelerek iptali istenmekteydi.  Dava konusu Yönetmelik Hükümlerinin 7. maddesinin 1. fıkrasında yönetim kurulunun oluşumu ile ilgili yapılan düzenlemede, Yönetim Kurulu’nun oluşumunda Şehir Tiyatroları’nda çalışan sanatçıların kendi aralarından seçecekleri üye ve üyelere ver verilmeyeceği şeklinde idi. Dava sonucunda bu düzenleme, sanatçıların temsil ve yönetime katılma hakkını engellediği ve Anayasa’da yer alan hukuk devleti ilkesine ve Avrupa İnsan Hakları sözleşmesine aykırı olduğu gerekçesi ile iptal edildi. Ayrıca Yönetmeliğin 45. maddesinde yer alan “Temsil ve provalarda görevli olsun ya da olmasın il hudutları dışına çıkmak” hükmü de Anayasa’da güvence altına alınan seyahat özgürlüğüne aykırı olması nedeniyle iptali edildi.
Bu karar neticesinde Şehir Tiyatrolarında iki senede bir yapılan Yönetim Kurulu “Sanatçı Üye Seçimleri” yeniden yapılacaktır. Şehir Tiyatroları Sanatçılarından oluşan İŞTİSAN (İstanbul Şehir Tiyatrosu Sanatçıları Derneği) mehkeme sonucunu yakından takip ederek, gereken girişimlerde bulunacağını açıkladı.